Feliratkozás az RSS csatornára

Mitől lesz egy folyamat terápiás?

Zengi-bongi varázsolda hangtálas csoportom 6 gyermekkel folyik. Ez az első olyan csoport, ahol csak fiúk vannak. Siserehad, és nem könnyű!

A hetedik alkalom volt a választóvonal. Ennyi időre volt szükség ahhoz, hogy a kis csapat megszokja egymást, a szabályokat, és felszabadultan játsszon. Ne féljen a hangtálaktól sem, meg merje ütni. Végre tudnak már kicsit egymásra figyelni, kivárni. Most kezdődik igazán a folyamat!

Persze, mindig akad olyan, hogy valamelyik gyereknek rossz napja van. Nem érdemes ezekből hosszútávú következtetést levonni. Kisebb gyerekeknél még nagyon sok a befolyásoló tényező, hogy adott időben hogyan érzi magát. Sok minden közrejátszik ebben: hogyan aludt, hogyan ébredt, időjárási front, vita valamelyik szülővel, stb...

De mitől is lesz ez a játékos csoport tulajdonképpen terápia? Hát attól, hogy a szülőkkel időről-időre beszélünk néhány szót a tapasztalatokról. Van-e változás otthon, a csoportban? Adott játékban, feladatban hogyan reagált a gyermek...Ezeket egyeztetve hasznos információkhoz jutunk, mely otthon is és a csoportban is felhasználható. Nyomon követjük a változásokat, regálunk rá, beépítjük tapasztalatainkat a folyamat tervezésébe.

Fontos lépés ez, talán szülőként is nyújt egy másfajta gondolkodási mintát. Hogyan lehet indirekt eredményeket elérni? És ami tanulságos számomra is:

türelem, türelem és türelem!

Még magam is megdöbbentem, hogy a hetedik alkalom hozta azt, amit vártam. Minden csoport más és más. Tudomásul kell vennem. És így van ez szülőként is a gyerekekkel.

Ugyan él bennünk az összehasonlítás, de el kell fogadnunk, hogy

minden gyermek egyedi.

Egyedi az a tempó is, ahogy beilleszkedik valahova. Nehéz elvárásmentesnek lenni, valljuk be!

Együtt tanulunk tehát. Terapeuta és szülő, szülő és terapeuta, valamint gyermek és az összes résztvevő....Zengi Bongi 3

Bővebben...

ZENGI-BONGI-VARÁZSOLDA

 

A FELZÁRKÓZUNK ALAPÍTVÁNYNÁL

POMÁZ, MÁTYÁS KIRÁLY U. 4.

2018 február 1-én újra indul Zengi-Bongi Varázsolda hangtálas csoportunk

5-10 éves korú gyermekeknek.

 Várom a jelentkezőket!

Olyan gyerekeket várok:

  • Akik nehezen teremtenek kapcsolatot.
  • Vagy nehezen tudnak határokat tartani a kapcsolódásban.
  • Akik szívesen játszanak hangszerekkel, hangtálakkal, hangokkal, mozgással, játékterápiás elemekkel.
  • Akiknek bizonytalan a hallásuk, hallási figyelmük, nehezen tájékozódnak térben és saját testen, vagy keverik a jobb és bal oldalt.
  • Akik szeretik a különleges játékokat.

A csoport 10 alkalomra köteleződik el, tanfolyam jellegű. Január 31-én 17 órakor egy tájékoztatót tartok a szülőknek, ahol ismertetem a terápiás hatásokat, a részvételhez szükséges tudnivalókat.

A foglalkozások  csütörtöki napon 17-18 óráig lesznek. ( Minimum 8 fővel indul a csoport)

A tanfolyam díja: 20 000 Ft Fizetni egyben ( 18 000 Ft ) vagy két részletben ( 2X10 000 Ft lehet)

Jelentkezés e-mailben: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen

 

Szeretettel várom az érdeklődőket:

Egervári Lilla gyógypedagógus, művészet-és szocioterapeuta, Peter Hess hangmasszőr

 

Bővebben...

A hangtálakról

A Peter Hess terápiás hangtálak kiváló minőségű bronzból készülnek, amit a tradícók szerint további fémekkel ötvöznek. Az ötvözetből először egy vastag korongot öntenek, amiből kovácsolással alakítják ki a hangtálat. Egy hangtál készítésén 4-6 kovács dolgozik. A nyersdarabot akár százszor is izzítják és hűtik, míg eléri a kívánt hangot, formát. A végén kézzel simára esztergálják a felületet. Peter Hess mérésekkel biztosítja a hangtálak minőségét. Amelyek nem felelnek meg a szigorú előírásoknak, azok nem kaphatják meg a Peter Hess védjegyet. A hangtálak hanspektruma nagyon széles lehet. A Különféle testtájékhoz különféle tálakat alkalmazunk. Méretben is többfélék a tálak, van kisméretű készlet és nagyméretű készlet. A testtájékok szerint a legnagyobb méretű tál a medence tál, majd az univerzális vagy ízületi tál, szívtál és a fejtál a legkisebb méretű. A legnagyobb méretű medencetál a legmélyebb hangú, hangtartománya 100-1000 Hz között mozog, az ütőtől is függően. Súlya 1500, 2000 grammos.

Az univerzális vagy ízületi tálnak már a neve is jelzi, hogy széles a hangspektruma. Nagyon intenzívek a rezgései és az egész testre képesek hatni. Hangtartománya 100-2800 Hz közé tehető, súlya 900-1000 gramm.

A szívtál magasabb hangjai a szív és a hát felső területeit szólítják meg. Méretétől függően 200-1200 Hz-es frekvenciatartományt mutat. A kis szívtál súlya 600-650 gramm, a nagy szívtál kb. 1300 gramm.

A hangmasszázs végén alkalmazzuk a legmagasabb hangú zentálat vagy fejtálat, hogy visszahozzuk páciensünket a relaxált állapotból.

A hangtálak hangja aszerint is más, hogy milyen ütővel ütjük meg. Vannak keményebb és puhább ütők, méretük szerint kicsi, közepes és nagy méretűek. Gumisbevonatúak, filces végűek.

A hangtálakat óvni kell savtartalmú folyadékoktól, sós közegtől. Mindig tisztán kell tartani és be lehet vonni vékonyan kókuszolajjal.

Bővebben...
Feliratkozás az RSS csatornára

Szuper játék!

"Kinetic sand" (mozgó homok) egy fantasztikus játék, amivel elvarázsolhatod a gyermeked! Ha nem szereti a kézügyességet igénylő játékokat, ezt próbáljátok ki! Úgy viselkedik, mint a vizes homok. Kíválóan formázható, elvágható, darabolható. Használhattok sütiformákat, de várépítő elemeket is a homokozójátékból. Lehet színes és natúr színben kapni.

Nehezen kapcsolatot teremtő gyermekkel kiváló kapcsolatteremtő eszköz. Lehet tortát, palacsintát sütni. Vagy állatkákat formázni. Vagy lapos formába vastag szívószálat nyomni, amibe beleragad a homok, és kifújni.

Ezzel a szobában is lehet homokozni, csak egy fiók kell hozzá, vagy egy lapos doboz, aminek van teteje. Ha ebbe rakod, nem szóródik ki, és a végén egyszerűen ráteszed a tetejét, és elrakod. Jutalomként is funkcionálhat! Szuper móka! Emellett nagyon jól fejleszti a kézügyességet, finommotorikát.

A közelgő karácsony miatt is ajánlom: Válasszatok olyan ajándékot, amivel együtt lehet játszani!

Legyetek újra gyerekek! :)

 

Bővebben...

Miért válnak zsarnokká a gyerekeink? - könyvajánló

 

A szerző olyan témát boncolgat, mely napjainkban egyre fontosabb. Egy jelenségre hívja fel a figyelmet, melynek végeláthatatlan társadalmi következményei lesznek...
Egy jelenségre, melyen csak mi változtathatunk — szülők.
Belegondoltunk-e már, mi történik, ha gyermekeinket nem szocializáljuk? Ha nem fordítunk energiát arra, hogy közösségi embereket neveljünk belőlük?
Ha nem tiszteli a felnőtteket, csak „kiszolgáló személyzetként" tekint rájuk?
Ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, aki szeret tépelődni: Jól csinálom-e? Aki mer gondolkodni róla, hogyan változtathatunk.
És minden pedagógusnak kötelező olvasmányként!
Michael Winterhoff praktizáló német gyermekpszichiáter több évtizedes tapasztalatait írta meg. Elemzi a lehetséges okokat és kiutat mutat, példát ad a változtatás módjaira is.

Dialóg Campus Kiadó 2011. 2012.

 

 

Bővebben...

A következetesség szerepe a nevelésben

Napjainkban elharapódzott egyfajta liberalizmus a nevelésben. A szülők sokszor összetévesztik azt a dolgot, amit úgy hívunk „megtapasztalás”, a mindent megengedéssel. Abszolút igaz, hogy a gyermeknek meg kell tapasztalnia dolgokat, de azért az ésszerűség határain belül. Ugye nem engedhetjük meg, hogy kiugorjon az emeletről, mert kíváncsi rá, milyen érzés zuhanni. De azért mindentől megóvni sem kell, hiszen meg kell tanulnia, hogyan kell egy lépcsőn felmenni, egy mászókára felmászni stb. Viszont korlátokat kell állítani elé, mert nem szabad és lehet mindent, amit egy gyerek szeretne. Ha ezt kiskorában nem tapasztalja meg, annak súlyos következményei lesznek.

Akár a kezelhetetlenségig is fajulhat a dolog. Először még „jópofa” hiszti, aztán egyre elviselhetetlenebb lesz. A közösségbe bekerülésnél nem tud és nem akar alkalmazkodni - főleg ha a szülő ebből is kimenti, kiemeli, elviszi, ha gond van… Sok olyan gyermekkel találkoztam az elmúlt időkben, akiknél semmiféle feladattudat nem alakult ki az iskolás korra, és a pedagógus belepusztulhat a 30 fős osztályban a próbálkozásba, ha a szülő úgy nevelte a gyermeket, hogy neki soha semmi nem „kötelező”. Hogy tudja akkor elérni a pedagógus, hogy ez a csemete 45 percig üljön a helyén és figyeljen, ha őt nem érdeklik a betűk, ő autózni szeretne…

Bővebben...
Feliratkozás az RSS csatornára

Képzőművészeti terápia

kiSCSOPORTOS FOGLALKOZÁS

5-10 éves gyerekeknek

VEZETI: EGERVÁRI LILLA GYÓGYPEDAGÓGUS, MŰVÉSZET-ÉS SZOCIOTERAPEUTA

„FESS, ALKOSS, GYARAPÍTS….”

  • Az alkotás során a gyermekek kifejezőeszközöket kapnak a vizuális kultúra eszköztárából
  • Felszabadulnak, megnő a kreativitásuk
  • Megszabadulnak a szorongásaiktól
  • Az alkotó folyamatban átalakíthatóak a lelki sérülések lenyomatai
  • Empatikusabbak lesznek egymással
  • Nő az önbizalmuk
  • Egy sor részképességük észrevétlenül fejlődik

Elköteleződni 10 alkalomra szükséges, hogy a csoportfolyamat kialakulhasson.( Ára: 30  000 Ft )

Érdeklődni, jelentkezni: 70/7766969  vagy Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

e-mail címen

Első alkalom: 2017.október 4. (szerda) 16 óra

Helyszín: FELZÁRKÓZUNK ALAPÍTVÁNY (NEVELÉSI TANÁCSADÓ)

2013 Pomáz, Mátyás király u. 4.

Bővebben...

Gondolatok szülőknek

„Nem létezik szabálygyűjtemény, amely biztosan megóv attól, hogy nevelési hibákat kövess el és ha mégis szakvéleményt kérsz a gyerekeddel kapcsolatban, nagy óvatossággal kell meghallgatnod. Azonban az a tapasztalatunk, hogy azok a szülők, akik következetesen próbálják mélyen megismerni gyereküket, sok eredménytelen próbálkozást tudnak megspórolni. A hiba, amit elkövethetsz, az hogy engeded az aggodalmat beavatkozni a gyermekeddel való kapcsolatodba… A spirituális gyereknevelés alaptörvénye: ismerd meg a gyermeked. Ha megismered, megnyugszol. A megismerés tapasztalatból: hallásból és látásból kell, hogy fakadjon, nem pedig döntésből, osztályozásból, kategorizálásból… A tisztánlátás  és aztán cselekvés helyett, a szülők megpróbálják a helyzetet analizálni és a hibát megtalálni. Ahelyett, hogy a szívükkel konzultálnának, hagyják, hogy más emberek véleménye és álláspontja irányítsa őket…”

(Hugh és Gayle Prather: Spirituális gyereknevelés)

Amíg gyermekünket csak mi neveljük, addig viszonylag „könnyű” dolgunk van. Amikor bekerül óvodába, iskolába, akkor már mi szülők is, egy csomó társadalmi elvárásnak akarunk megfelelni.
Bővebben...

Témaválasztásról röviden - művészetterápia

Amikor ismerkedem egy csoporttal, akkor a legegyszerűbb témáktól haladok a bonyolultabb felé, ismerkedem a csoport és az egyes gyerekek képességeivel. Alkalomról-alkalomra haladva figyelem, hogy melyik gyereket mivel lehet megfogni, átlendíteni ha megtorpant, ösztönözni, ötletet adni. Ilyenkor mérem fel, hogy milyen képességeket kell tudatosan fejleszteni az egyes gyerekeknél. Fontos, hogy a téma ( inspiráció) érdekes legyen, lehetőséget  adjon a fantázia kibontakoztatására.

 

A gyerekek kedvenc témái (korosztálytól is függ) a környezetük, (ház, utca, táj stb.) állatok, (madarak, lepkék stb.), növények (fák, virágok stb.) emberek, gyerekek, mesék, álmok stb. Számtalan a lehetőség.

Én egy adott témát a lehető legtöbbféle módon szoktam feldolgozni, mert az nagyon inspirálja a gyerekeket, és amikor már a művészi kifejezés többféle eszköze a birtokukban van, akkor nagyon kreatívan hat ez rájuk. A csoport ereje is sokat számít, mert mindegyik gyereknek más elképzelése van a megjelenítésről, és egymás ötletei ösztönzőleg hatnak. Fontos a pozitív hozzállás, hogy egymás ötleteit, megoldásait ne minősítsék. Ez közelebb visz az egymás elfogadásához, az empátia fejlődéséhez.

 

Bővebben...