Feliratkozás az RSS csatornára

A hangtálakról

A Peter Hess terápiás hangtálak kiváló minőségű bronzból készülnek, amit a tradícók szerint további fémekkel ötvöznek. Az ötvözetből először egy vastag korongot öntenek, amiből kovácsolással alakítják ki a hangtálat. Egy hangtál készítésén 4-6 kovács dolgozik. A nyersdarabot akár százszor is izzítják és hűtik, míg eléri a kívánt hangot, formát. A végén kézzel simára esztergálják a felületet. Peter Hess mérésekkel biztosítja a hangtálak minőségét. Amelyek nem felelnek meg a szigorú előírásoknak, azok nem kaphatják meg a Peter Hess védjegyet. A hangtálak hanspektruma nagyon széles lehet. A Különféle testtájékhoz különféle tálakat alkalmazunk. Méretben is többfélék a tálak, van kisméretű készlet és nagyméretű készlet. A testtájékok szerint a legnagyobb méretű tál a medence tál, majd az univerzális vagy ízületi tál, szívtál és a fejtál a legkisebb méretű. A legnagyobb méretű medencetál a legmélyebb hangú, hangtartománya 100-1000 Hz között mozog, az ütőtől is függően. Súlya 1500, 2000 grammos.

Az univerzális vagy ízületi tálnak már a neve is jelzi, hogy széles a hangspektruma. Nagyon intenzívek a rezgései és az egész testre képesek hatni. Hangtartománya 100-2800 Hz közé tehető, súlya 900-1000 gramm.

A szívtál magasabb hangjai a szív és a hát felső területeit szólítják meg. Méretétől függően 200-1200 Hz-es frekvenciatartományt mutat. A kis szívtál súlya 600-650 gramm, a nagy szívtál kb. 1300 gramm.

A hangmasszázs végén alkalmazzuk a legmagasabb hangú zentálat vagy fejtálat, hogy visszahozzuk páciensünket a relaxált állapotból.

A hangtálak hangja aszerint is más, hogy milyen ütővel ütjük meg. Vannak keményebb és puhább ütők, méretük szerint kicsi, közepes és nagy méretűek. Gumisbevonatúak, filces végűek.

A hangtálakat óvni kell savtartalmú folyadékoktól, sós közegtől. Mindig tisztán kell tartani és be lehet vonni vékonyan kókuszolajjal.

Bővebben...

Még az ónos eső sem tudott elriasztani

Még az ónos eső sem tudott elriasztani ma hat szülőt, hogy csemetéjét elhozza az Almafa Gyerekházba Pomázon! Ma kezdődött a Zengi-Bongi Varázsolda hangtálas csoport. Izgatottan vártam a mai napot, mert nem tudtam, hányan jönnek, mekkora gyerekek lesznek zömében, de azt tudtam, hogy tetszeni fog nekik, ha kipróbálják! Mikor megláttam a tükörjég járdát és utcát, akkor gondoltam, hogy sokan nem tudnak ma eljönni. De nem lombozott le a dolog, hiszen a jövő héten még lehetőséget kapnak azok, akik ma nem tudtak megérkezni, hogy kipróbálhassák ezt a varázslatot.

Hat csemete ült le izgatottan a körberakott párnákra. Imádni valóak voltak. Alig bírták kivárni, míg elmondtam a mondandómat, rögtön kezükbe akarták kaparintani a csoda-tálakat, és megütni, megkopogtatni, hallgatni, érezni. Az egyik kislány, ahogy megütötte a tálat, elkezdett ugrálni örömében. Két fiú és négy lány volt a csoportban, hasonló korúak, öt-hat évesek.

A szülők is bent voltak a csoportban egy kis bemutató foglalkozáson, ami azért mindig más, mint amikor „magunk között” vagyunk. Van, amelyik gyerek ilyenkor jobban szorong, míg mások inkább produkálják magukat a szülő jelenlétében. Én úgy éreztem, a mi kis csoportunk inkább visszafogottabb volt.

Hamar elszaladt az időnk. Tanultuk megfogni a hangtálakat, megütni, érezni. Kipróbáltuk a vízzel teli tálat ütni, hogyan viselkedik. Volt fröcskölés!

Kerestünk bekötött szemmel hangokat. Ismerkedtünk hangszerekkel is, köztük némelyik vicces „hangszerrel” is. A fiúknak különösen tetszett például a kiselejtezett processzorhűtő ciripelő hangja.

Mesebeli utazásra is indultunk a gong és a hangszerek segítségével. Volt, akinek még kicsit fura volt a helyzet és nehezebben oldódott, de olyan is volt, aki szinte „rutinosan” mozgott a csoportban. Szívmelengető volt látni a kislányt, aki a foglalkozás alatt nem szólt egy szót sem, de a vége felé csillogó szemmel ütötte a gongot.

Ha sikerül kialakítani az állandó kis csapatunkat, akkor biztos nagyszerű játékokat fogunk együtt játszani!

Szeretettel várom a szülőket és a csemetéket!

  • Zengi-Bongi-2
  • Zengi-Bongi-3
  • Zengi-Bongi-4
  • Zengi-Bongi-5
  • Zengi-Bongi-6

Simple Image Gallery Extended

Bővebben...

Hogyan hatnak ránk a rezgések?

Életem egyik nagy élménye volt, amikor kézbevettem Masaru Emoto a Víz titokzatos élete c. könyvét. Ha még nem halottatok róla, röviden összefoglalom, miért. Masaru Emoto nemzetközi hírű japán kutató különféle üvegcsékbe vizet tett, és kísérletezni kezdett vele. Volt, amelyikre csak egy szót írt: pl, szeretet, vagy gyűlölet. Lefényképezte előtte is a szerkezetét egy elektronmikroszkópos felbontású fényképezővel, és utána is, amikor már egy ideje rajta volt a cédula. Vagy különféle zenéket játszott az üvegcséknek, és rögzítette fényképpel előtte és utána is a szerkezetüket. Döbbenetes felfedezést tett!

emoto viz

Megváltozott a szerkezetük! Mindenkinek, aki hitetlen ez ügyben, ajánlom! Mert ez mit is bizonyít?

Azt, hogy mivel mindennek rezgése van, a különféle kibocsátott rezgések meg tudják változtatni a miénket. Tehát ezzel rombolni, de gyógyítani is lehet! És fényképekkel bizonyítja!

A hangtálak kibocsátott rezgései is áthangolnak bennünket, megnyugtatnak, relaxáló hatásúak, harmonizálnak. Mikor a hangtálakkal játszunk a gyerekekkel, nem titkolt célunk, hogy játékosan elérjük, a gyerekek megismerkedjenek a rezgésekkel, megtapasztalják nyugtató hatását. Minél több folyadékot fogyaszt valaki, annál sikeresebben hatnak rá a rezgések, annál jobban működik az áramlás.

És nem mindegy milyen zenét hallgatunk, mit mondunk, hogyan mondjuk… Mindennek rezgése van…

Bővebben...
Feliratkozás az RSS csatornára

Szuper játék!

"Kinetic sand" (mozgó homok) egy fantasztikus játék, amivel elvarázsolhatod a gyermeked! Ha nem szereti a kézügyességet igénylő játékokat, ezt próbáljátok ki! Úgy viselkedik, mint a vizes homok. Kíválóan formázható, elvágható, darabolható. Használhattok sütiformákat, de várépítő elemeket is a homokozójátékból. Lehet színes és natúr színben kapni.

Nehezen kapcsolatot teremtő gyermekkel kiváló kapcsolatteremtő eszköz. Lehet tortát, palacsintát sütni. Vagy állatkákat formázni. Vagy lapos formába vastag szívószálat nyomni, amibe beleragad a homok, és kifújni.

Ezzel a szobában is lehet homokozni, csak egy fiók kell hozzá, vagy egy lapos doboz, aminek van teteje. Ha ebbe rakod, nem szóródik ki, és a végén egyszerűen ráteszed a tetejét, és elrakod. Jutalomként is funkcionálhat! Szuper móka! Emellett nagyon jól fejleszti a kézügyességet, finommotorikát.

A közelgő karácsony miatt is ajánlom: Válasszatok olyan ajándékot, amivel együtt lehet játszani!

Legyetek újra gyerekek! :)

 

Bővebben...

Miért válnak zsarnokká a gyerekeink? - könyvajánló

 

A szerző olyan témát boncolgat, mely napjainkban egyre fontosabb. Egy jelenségre hívja fel a figyelmet, melynek végeláthatatlan társadalmi következményei lesznek...
Egy jelenségre, melyen csak mi változtathatunk — szülők.
Belegondoltunk-e már, mi történik, ha gyermekeinket nem szocializáljuk? Ha nem fordítunk energiát arra, hogy közösségi embereket neveljünk belőlük?
Ha nem tiszteli a felnőtteket, csak „kiszolgáló személyzetként" tekint rájuk?
Ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, aki szeret tépelődni: Jól csinálom-e? Aki mer gondolkodni róla, hogyan változtathatunk.
És minden pedagógusnak kötelező olvasmányként!
Michael Winterhoff praktizáló német gyermekpszichiáter több évtizedes tapasztalatait írta meg. Elemzi a lehetséges okokat és kiutat mutat, példát ad a változtatás módjaira is.

Dialóg Campus Kiadó 2011. 2012.

 

 

Bővebben...

Szükség van-e iskola-előkészítő foglalkozásra?

Sokan megkérdezik tőlem, mi a véleményem az iskola-előkészítő foglalkozásokról? Van-e szükség rá, vagy kinek van szüksége rá?

Való igaz, hogy az én gyerekkoromban nem voltak ilyen foglalkozások, azonban a világ nagyot fordult azóta. Bizony akkor még nyugodtabb légkör vette körül a gyerekeket, nagyobb arányban fordult elő, hogy az édesanya otthon volt a gyerekekkel. Több idő jutott a közös tevékenységekre, mesélésre, éneklésre, játékra, vagy együtt sütögettek a konyhában, vagy virágot ültettek a kertben és sorolhatnám.

Bővebben...
Feliratkozás az RSS csatornára

A következetesség szerepe a nevelésben

Napjainkban elharapódzott egyfajta liberalizmus a nevelésben. A szülők sokszor összetévesztik azt a dolgot, amit úgy hívunk „megtapasztalás”, a mindent megengedéssel. Abszolút igaz, hogy a gyermeknek meg kell tapasztalnia dolgokat, de azért az ésszerűség határain belül. Ugye nem engedhetjük meg, hogy kiugorjon az emeletről, mert kíváncsi rá, milyen érzés zuhanni. De azért mindentől megóvni sem kell, hiszen meg kell tanulnia, hogyan kell egy lépcsőn felmenni, egy mászókára felmászni stb. Viszont korlátokat kell állítani elé, mert nem szabad és lehet mindent, amit egy gyerek szeretne. Ha ezt kiskorában nem tapasztalja meg, annak súlyos következményei lesznek.

Akár a kezelhetetlenségig is fajulhat a dolog. Először még „jópofa” hiszti, aztán egyre elviselhetetlenebb lesz. A közösségbe bekerülésnél nem tud és nem akar alkalmazkodni - főleg ha a szülő ebből is kimenti, kiemeli, elviszi, ha gond van… Sok olyan gyermekkel találkoztam az elmúlt időkben, akiknél semmiféle feladattudat nem alakult ki az iskolás korra, és a pedagógus belepusztulhat a 30 fős osztályban a próbálkozásba, ha a szülő úgy nevelte a gyermeket, hogy neki soha semmi nem „kötelező”. Hogy tudja akkor elérni a pedagógus, hogy ez a csemete 45 percig üljön a helyén és figyeljen, ha őt nem érdeklik a betűk, ő autózni szeretne…

Bővebben...

Gondolatok szülőknek

„Nem létezik szabálygyűjtemény, amely biztosan megóv attól, hogy nevelési hibákat kövess el és ha mégis szakvéleményt kérsz a gyerekeddel kapcsolatban, nagy óvatossággal kell meghallgatnod. Azonban az a tapasztalatunk, hogy azok a szülők, akik következetesen próbálják mélyen megismerni gyereküket, sok eredménytelen próbálkozást tudnak megspórolni. A hiba, amit elkövethetsz, az hogy engeded az aggodalmat beavatkozni a gyermekeddel való kapcsolatodba… A spirituális gyereknevelés alaptörvénye: ismerd meg a gyermeked. Ha megismered, megnyugszol. A megismerés tapasztalatból: hallásból és látásból kell, hogy fakadjon, nem pedig döntésből, osztályozásból, kategorizálásból… A tisztánlátás  és aztán cselekvés helyett, a szülők megpróbálják a helyzetet analizálni és a hibát megtalálni. Ahelyett, hogy a szívükkel konzultálnának, hagyják, hogy más emberek véleménye és álláspontja irányítsa őket…”

(Hugh és Gayle Prather: Spirituális gyereknevelés)

Amíg gyermekünket csak mi neveljük, addig viszonylag „könnyű” dolgunk van. Amikor bekerül óvodába, iskolába, akkor már mi szülők is, egy csomó társadalmi elvárásnak akarunk megfelelni.
Bővebben...

Témaválasztásról röviden - művészetterápia

Amikor ismerkedem egy csoporttal, akkor a legegyszerűbb témáktól haladok a bonyolultabb felé, ismerkedem a csoport és az egyes gyerekek képességeivel. Alkalomról-alkalomra haladva figyelem, hogy melyik gyereket mivel lehet megfogni, átlendíteni ha megtorpant, ösztönözni, ötletet adni. Ilyenkor mérem fel, hogy milyen képességeket kell tudatosan fejleszteni az egyes gyerekeknél. Fontos, hogy a téma ( inspiráció) érdekes legyen, lehetőséget  adjon a fantázia kibontakoztatására.

 

A gyerekek kedvenc témái (korosztálytól is függ) a környezetük, (ház, utca, táj stb.) állatok, (madarak, lepkék stb.), növények (fák, virágok stb.) emberek, gyerekek, mesék, álmok stb. Számtalan a lehetőség.

Én egy adott témát a lehető legtöbbféle módon szoktam feldolgozni, mert az nagyon inspirálja a gyerekeket, és amikor már a művészi kifejezés többféle eszköze a birtokukban van, akkor nagyon kreatívan hat ez rájuk. A csoport ereje is sokat számít, mert mindegyik gyereknek más elképzelése van a megjelenítésről, és egymás ötletei ösztönzőleg hatnak. Fontos a pozitív hozzállás, hogy egymás ötleteit, megoldásait ne minősítsék. Ez közelebb visz az egymás elfogadásához, az empátia fejlődéséhez.

 

Bővebben...

Bejelentkezés or Sign Up

Elfelejtette jelszavát? / Elfelejtette felhasználónevét?